Maria Porta: “Me’n vaig en pau”
Nomenada filla predilecta de Vila-Sana

Filla predilecta de la vila. Un reconeixement a la capitana del Club Patí Vila-sana Cooperativa d’Ivars, Maria Porta Escoda, per tota una vida dedicada al club de la localitat del Pla d’Urgell i que posa el punt final a la seva carrera esportiva amb un històric doblet de Lliga i Copa. L’Ajuntament va aprovar per unanimitat la distinció en el ple extraordinari celebrat ahir, tal com va informar l’alcalde del municipi, Jaume Caballé Masó. Després del nomenament es va dur a terme un acte públic a la sala CIM.
Porta va rebre un fort aplaudiment per part de companyes, tècnics, directius del club i veïns i veïnes que es van acostar a donar escalf a la jugadora en senyal d’agraïment. L’alcalde Caballé va destacar que “fa més de 20 anys quan el Club Patí Vila-sana era una idea plena d’il·lusió, tu vas ser una de les primeres que va fer el pas. Quan tot estava per fer, vas demostrar una virtut que t’ha acompanyat fins avui: la resiliència”. “Ser pionera mai és fàcil. Has hagut de lluitar contra prejudicis, manca de referents i les dificultats que comporta una carrera llarga”, va afegir l’alcalde, que va destacar el palmarès d’una Maria Porta que es retira amb dos Copes de la Reina, una Supercopa d’Espanya, la Copa del Món de clubs i l’OK Lliga Iberdrola, primera de la història del club, “quan vam tocar el cel”, va destacar. “Has construït part de la història de Vila-sana amb els teus patins”, va dir l’alcalde. “Has estat la millor ambaixadora”, va continuar. “El nomenament de filla predilecta és un gràcies infinit per haver-nos fet somiar en gran”, va acabar.
Maria Porta, visiblement emocionada, com la resta de la família, va destacar que “tancar aquesta etapa envoltada de tot de gent que m’estima i m’ha vist créixer és molt bonic”. Va agrair el reconeixement i va afegir que el nomenament és “un orgull immens”. “Me’n vaig en pau i em quedo amb les persones”, va acabar.



